Domů Elektrotechnický magazín Starší ročníky Z praxe pro praxi Držení certifikátů ISO je pro firmy často podmínkou pro účast v tendrech

Držení certifikátů ISO je pro firmy často podmínkou pro účast v tendrech

Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
Pondělí, 06. duben 2015

DT-100x60Držení certifikátů kvality ISO je podmínkou pro účast na veškerých výběrových řízeních na dodávku telekomunikačních služeb veřejným institucím. Jedním z operátorů, která každý rok úspěšně obhajuje důležité a finančně náročné certifikáty ISO, je i česká společnost Dial Telecom. I díky nim se pak podílí nadodávkách datových služeb mimo jiné i pro nejrůznější ministerstva a úřady. 

 

Reálné přínosy mezinárodně uznávaných certifikátů ISO vidí zástupci společnosti Dial Telecom zejména při prvotních obchodních kontaktech se zahraničními operátory v oblasti peeringu (mezinárodní propojení sítí) a při akvizici zákazníků z řad tuzemských poboček firem řízených ze zahraničí. Tyto subjekty často nejsou se situací na českém trhu detailně obeznámeny a vlastnictví certifikátů proto vnímají jako univerzální garanci spolehlivosti českého obchodního partnera.

Proto Dial Telecom už pátý rok po sobě úspěšně prošel náročnou certifikací ISO v oblastech podnikového řízení, bezpečné správy dat a zodpovědné environmentální politiky. Společnost se tak nadále může prokazovat certifikáty ISO 9001:2009, ISO 27001:2006 a ISO 14001:2005, které jí pomáhají v obchodním styku se zahraničními partnery, ale i při získávání zakázek státní správy.

„Na českém telekomunikačním trhu vypovídá o kvalitách poskytovatelů zejména jejich léta budovaná pověst a kvalita služeb, nikoliv certifikáty. Jiná je situace při získávání státních zakázek, a to je důvod, proč jsme náročnými a drahými certifikacemi chtěli projít,“ vysvětluje Tomáš Strašák, obchodní ředitel Dial Telecom, a.s.

3_certofolaty_ilustracka-dial-telecom

Co říkají normy ISO 9001:2009, ISO 14001:2005 a ISO 27001:2006

Certifikace systému managementu kvality podle ISO 9001:2009 vytváří v organizaci předpoklady pro trvalé poskytování výrobku nebo služby, který splňuje požadavky zákazníka a příslušných předpisů, zvyšování spokojenosti zákazníka, neustálé zlepšování všech firemních činností a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.

Norma ISO 14001:2005 určuje kvalitu environmentálního managementu společnosti. Ta musí vytvářet, dokumentovat, uplatňovat a udržovat systém environmentálního managementu a neustále zlepšovat jeho efektivitu. Monitoruje a měří klíčové znaky provozu a činností s možným dopadem na životní prostředí.

Certifikace ISO 27001:2006 prokazuje, že společnost má ty nejlepší postupy při řízení informační bezpečnosti. Potvrzuje, že společnost přijala nezbytná opatření k ochraně citlivých informací před neoprávněným přístupem i změnami. Norma obsahuje procesy definující přístup k vytváření, implementaci, provozu, monitorování, přezkoumání, udržování a zlepšování systému řízení informační bezpečnosti v organizaci.

 
insio


insio


insio

Buďte stále v obraze:

Chci odebírat novinky