Etm.cz - elektrotechnika on-line

Úterý
25. 06. 2019
rss_logo facebook_logo youtube_logo
Domů


Komplexní logistika je sofistikovaná stavebnice Tisk Email

Geis dobré rozliDRBAL portretSkupina Geis působí na českém trhu již od roku 1991 a v současné době patří mezi přední poskytovatele komplexní logistiky. Nabídnout a zajistit úspěšně takovou službu vyžaduje úzkou spolupráci nejen provozních specialistů, ale také obchodních manažerů v jednotlivých produktech. A samozřejmě sledování trendů.

Vývoj v oblasti komplexních služeb, tedy full-service, je ve velké míře ovlivněn dvěma hlavními faktory a záleží velmi na každém subjektu, jaký faktor převáží, a co je nakonec při vyhodnocení rozsahu spolupráce rozhodující.  
První, pozitivní pro firmy, které full-service zajišťují, je jasné určení odpovědnosti za toky zboží a procesy. Pokud řeší logistiku řada na sebe navazujících dodavatelů nebo je část procesu řešena vlastními silami firmy, je za každou část řetězce odpovědný jiný subjekt, což přináší do firemní logistiky nutnost řešit a smluvně ošetřit více dodavatelů, a to s přesným vymezením služeb. Když je tedy odpovědnost za zásadní část logistiky přenesena na jednoho dodavatele, je vše jednodušší a dá se tak i předejít některým chybám jak časovým, tak technologickým, a pokud nastanou, operativně je řešit. Full-service zjednodušuje datové toky, dělá je průhlednější a stabilnější.
Druhý faktor je opatrnost firem, které uvažují nad tím, zda je dobré a bezpečné vázat se pouze na jednoho dodavatele. Tuto pochybnost je třeba chápat a připravit zákazníkům nabídku tak, aby si mohli vybrat produkt, který skutečně chtějí a potřebují zajistit. A je důležité chápat full-service právě v tomto smyslu.
Výrobce nebo distributor se může ocitnout v situaci, kdy již neudrží krok s potřebnou legislativou, nemá dostatek personálu, či dostatečné investiční prostředky pro pořízení nových technologií. Logistický provider díky širokému portfoliu zákazníků může nabídnout značné zkušenosti, dokáže využít synergií, a zajistit ve svém zájmu nejnovější technologie, vyškolené profesionály a samozřejmě legislativní podmínky, které jsou v rámci logistického řetězce a různých komodit potřebné.       

Každý segment, respektive každá firma může využívat jiné služby, anebo jejich skladbu. Pro výrobní firmu zajišťuje Geis například vedení skladu dílů a zásobování výrobních linek just-in-time, odběr hotových výrobků, jejich naskladnění, dodávku obalového materiálu, respektive obalového řešení a jeho realizaci, vychystání a distribuci zásilek podle objednávek jejích zákazníků, nebo třeba jen outsourcing skladu hotových výrobků.Geis spr.vel.IMG 6179 Distribuční firma může chtít outsourcing skladu i napojení na distribuční sítě operátora a zajištění dopravy koncovým zákazníkům. Prodejní subjekty, hlavně z oblasti DIY, využívají značnou část logistického řetězce skupiny včetně cross-dockového řešení přepravy zboží. Kombinací služeb je opravdu velké množství.

To, co nejvíce odpovídá představě o zajištění full-service, a také přispívá ke značným inovacím v logistice, je spolupráce skupiny Geis s klienty v oblasti e-commerce, kdy logistický operátor například zajišťuje import, podle charakteru zboží a požadavku na čas doručení vybírá optimální přepravu (leteckou, železniční, námořní pozemní nebo kombinovanou), zařídí pojištění zboží nad rámec ručení dle CMR, zajistí celní služby, uskladnění, všechny skladové operace, služby s přidanou hodnotou včetně dodávky obalových materiálů a zajištění speciálního balení, vychystávání objednávek, následnou dopravu a distribuci zásilek (balíková, paletová i celovozová přeprava, a to jak v oblasti B2B, tak B2C) s doručením následný pracovní den po vyzvednutí zásilek ve skladu na celém území Česka, a reverzní logistiku, tedy svoz, uskladnění a požadované operace s vráceným zbožím a obaly.
Menší zákazníci požadují zajistit pouze část řetězce, a největší zájem je o využívání multi-user skladů s veškerým zajištěním a manipulacemi a následnou distribuci nebo přepravu zboží.

Geis 3 pracoviste ziveV souvislosti s nabídkou je třeba zmínit i práci obchodního týmu, protože nabídnout takovou komplexní službu vyžaduje úzkou spolupráci provozních specialistů a obchodních manažerů, kteří musí být schopni připravit řešení na míru tak, aby mělo dlouhodobou perspektivu a vyhovovalo oběma stranám.

Navíc je třeba brát v úvahu prudký rozvoj odvětví. Logistika už velmi dlouho není jen selský rozum a kupecké počty. Globalizace, automatizace, robotizace, Logistika 4.0 – to je svět založený na stálých technických inovacích, propojování složitých informačních systémů a toku obrovského množství dat, která je třeba umět nejen zabezpečit, ale také optimálně využít ve všech procesech. IT oddělení skupiny Geis je velmi rozsáhlé a průběžně pracuje na rozvoji i zásadních inovacích ve všech oblastech, ať se to týká dopravních nebo skladových řešení, či optimalizací získávání a využití dat, či datové propojení se zákazníkem i jeho dodavateli.

Více informací na: www.geis-group.cz
Zdroj fot: Geis CZ s.r.o.

 
Nastal čas pro využívání možností robotiky v lékařství Tisk Email

Kuka 1význam robotů v medicíně neustále roste. Dnes se s nimi můžeme setkat v operačních sálech, v pokojích pacientů i v rehabilitačních zařízeních a pečovatelských domech. Společnost KUKA představila na nedávném veletrhu MEDICA nové aplikační možnosti, které byly inspirovány úzkou spoluprací se zákazníky z průmyslu a výzkumu. Jejich základem je senzitivní a kolaborativní robot s označením LBR Med, což je celosvětově první robotický systém, který byl certifikován pro integraci do medicínského výrobku.

 

Využití v ortopedii
Švýcarský start-up program AOT AG je se svým systémem CARLO®, což je akronym názvu „Cold Ablation, Robot-guided Laser Ostetome“ (Studená ablace, robotem řízená laserová osteotomie), na nejlepší cestě k uvedení na trh. Systém CARLO® by měl radikálně zlepšit výsledky kostní chirurgie tím, že nahradí mechanické řezné nástroje bezdotykovou „studenou“ laserovou fotoablací a lékařským robotem.
„Robot LBR Med je v průběhu operace řízen navigačním systémem a provádí zákrok samostatně. Kromě vysokého stupně preciznosti umožňuje systém CARLO® volně definovatelné, zakřivené a funkční řezné konfigurace, které by byly konvenčními nástroji neproveditelné,“ vysvětluje funkci a přednosti systému Dr. Cyrill von Tiesenhausen, Business Development Manager pro divizi Medical Robotics ve společnosti KUKA. Tento postup je
méně invazivní, vyžaduje méně cizího materiálu a obvykle nabízí pacientům kratší časy potřebné pro operaci i pro následnou pooperační léčbu.

 

KuKa 2jpgPreciznost biopsie za účelem diagnózy rakoviny hrudníku
Cílem výzkumného projektu MURAB (MRI and Ultrasound Robotic Assisted Biopsy – Magnetická rezonance a ultrazvuková robotem asistovaná biopsie) podporovaného EU je zlepšení diagnostiky rakoviny hrudníku. Z toho důvodu se zdokonaluje přesnost a efektivita biopsie a drahé MRT snímky se pak používají cíleně.
„Automatem řízený ultrazvukový skener pracující na bázi robota LBR Med projíždí autonomně cílovou oblast, sbírá volumetrická a elastografická data a přenáší je na MR (mag. rezonance) obraz. Poté zvolí radiolog na zkombinovaném obraze cíl biopsie a robot vede biopsickou jehlu přesně do požadované polohy,“ říká Dr. Felix Allmendinger, vedoucí projektu v koncernovém výzkumu společnosti KUKA.

 

Jeden robot, mnoho možností
Kromě dvou konkrétních řešení představila společnost KUKA na veletrhu MEDICA další aplikační možnosti robota LBR Med – na příklad jeho nasazení ve spinální chirurgii. Při té se robot navede na místo páteře určené k operaci buď ručně, anebo může – s odpovídajícím zobrazováním, či napojením na externí kameru – přejet do požadované polohy zcela automaticky. Na místě, kde operace probíhá, udržuje robot LBR Med svojí definovanou polohu a asistuje lékaři při vlastní operaci.
„Na příkladu trokarové aplikace ukazujeme, jak může robot udržovat určitý, lékařem stanovený řez, provedený s minimální invazí. Robot LBR Med si tento bod zapamatuje a umožní tak lékaři zavést do něj androidem vedený, miniinvazní nástroj, aniž by musel na vstupním bodě působit jakoukoliv silou,“ popisuje tuto aplikaci Axel Weber, viceprezident pro divizi Medical Robotics společnosti KUKA.Kromě toho mohli návštěvníci veletrhu uvidět úspěšné aplikace u zákazníků, kteří mají KUKA roboty nasazeny v klinických provozech. Příkladem toho je intraoperativní rentgenové zobrazování nebo ozařovací terapie.

Více informací na: www.kuka.com
Fota z archivu: KUKA CEE GmbH, odštěpný závod

 
Systém GSM-R kompletně pokrývá další železniční trať, významný podíl na tom opět má ČD - Telematika (2) Tisk Email

Pokračujeme 2.částí,která Vám objasní podrobně technické pojmy, použité v prvním článku

CDT Loko nejhezčíDEN5 IMG 9907dispečerské terminály
- v rámci výstavby systému GSM-R jsou pro účely zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty
 dodávány dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA) ,
 které umožňují integrovat veškeré prvky ovládání v dopravní kanceláři v přehledných vrstvách s jednotným
 zobrazením na dotykové obrazovce, V rámci tohoto účelu obsahují tyto terminály i vrstvy pro
ovládání rádiové komunikace v systémech GSM-R, TRS, a sítí MRS. (v současné době připravujeme zajištění dodání a zprovoznění dispečerských terminálů s dotykovou obrazovkou v rámci staveb GSM-R ve spolupráci s výrobci)

přenosové technologie
- technologie vysokorychlostní přenosové sítě s optickými vlákny (SDH) pro propojení jednotlivých BTS s ústřednou GSM-R (respektive BSC).

základnové stanice BTS
- v rámci výstavby systému GSM-R jsou podél železničních tratí budovány základnové rádiové stanice BTS (Base Transceiver Station) systému GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway), zajišťující pokrytí železniční tratí signálem systému GSM-R, respektive umožňujících komunikaci v systému GSM-R za pomocí vozidlových radiostanic GSM-R (VS67 T-CZ, FRB20 a FRB30 Radom, MESA23 a MESA26 Funkwerk, SVR-810R DCom, aj.), mobilních telefonů GSM-R (tříd GPH, OPH, OPS) a dispečerské terminály s dotykovou obrazovkou (IPTC TTC, TOP DCom, ALFA-OPPC-TIPRO INOMA). Jednotlivé větve BTS GSM-R, umístěné na tratích,  jsou pomocí přenosové technologie a prostřednictvím jejich řídících jednotek BSC (umístěné v lokalitě ústředny GSM-R) připojeny do centrální části systému GSM-R, do ústředny GSM-R.
CDTkoleje DEN5 IMG 9901 2
dodávky technologických domků včetně vnitřního zařízení
-  v rámci výstavby systému GSM-R je technologie GSM-R umisťována nejen do sdělovacích místností v budovách žst. či technologických domech, ale i do speciálně pro tyto účely budovaných technologických domků, zajišťujících za pomocí vnitřního vybavení potřebné napájení (zdroj, záložní baterie, náhradní připojení zdroje napájení), konektivitu k ústředně GSM-R (přenosová technologie), zajištění optimálních provozních podmínek (klimatizační jednotky) a bezpečnost (betonový domek, bezpečnostní alarm a protipožární ochrana pomocí systému SmartHouse pro monitorování základnových stanic systému GSM-R).

technologií GSM-R
- technologie GSM-R je založena na technologii GSM s nadstavbou určenou pro železniční aplikace, tedy určenou pro bezdrátovou komunikaci mezi vlakem a dispečerskými centry řízení železnice, a pro komunikaci vedoucí k zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty (oprávárenské čety SŽDC, posunovači dopravců, služební komunikace v žst., komunikace uvnitř vlaku, atd.).

evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS
- jedná se o jednotný evropský vlakový zabezpečovací systém (implementovaný na určená kolejová vozidla i
na určené železniční tratě) umožňující využití železničních vozidel (vybavených tímto systémem)
 po celém území Evropy bez ohledu na další rozdílné národní zabezpečovací systémy.
 Systém ETCS vyžaduje pro svou provozuschopnost systém GSM-R. (v současné době připravujeme spolurealizaci
zajištění ETCS pro hnací vozidla ČD Cargo)

 
Systém GSM-R kompletně pokrývá další železniční trať, významný podíl na tom opět má ČD - Telematika Tisk Email

cdtloko den5 img 9855Výstavba systému GSM-R na železniční trati České Budějovice – Plzeň byla úspěšně dokončena. ČD - Telematika zhotovila svou část subdodávky pro společnost Kapsch CarrierCom s.r.o., která celé dílo 30. 5. 2019 předala Správě železniční dopravní cesty s.o. (SŽDC), zadavateli zakázky.

„Zavádění systému GSM-R na české tratě přispívá ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy,“ zdůrazňuje Tomáš Businský, ředitel úseku Infrastruktura ČD - Telematiky. „Úspěšným dokončením subdodávky na trati České Budějovice – Plzeň jsme navázali na naše předchozí stejně úspěšné aktivity v této oblasti,“ dodává.

ČD - Telematika se výstavby zúčastnila v rámci sdružení, celá stavba začala podpisem smlouvy v říjnu 2017. ČD - Telematika přímo dodává včetně montáží dispečerské terminály, přenosové technologie a další zařízení pro základnové stanice BTS (Base Transceiver Station – základnová převodní stanice). Samotné BTS zajišťují šíření rádiového signálu a spojení mezi uživatelem sítě a jejím centrálním spojovacím systémem. Projekt zahrnuje dodávky technologických domků včetně vnitřního zařízení.

V rámci realizace stavby „GSM-R České Budějovice – Plzeň“ byla dotčená trat vybavována technologií GSM-R a pracoviště výpravčích získávají kompletně nové moderní IP telefonní zapojovače a IP rozhlasové ústředny, včetně automatického hlášení.

cdt den5 img 9940Systém GSM-R je evropský standard sloužící pro bezdrátovou komunikaci řídících dispečerů a výpravčích s hnacím vozidlem (lokomotivou). Jedná se také o základní přenosový systém pro evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS (European Train Control System).

ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Provozuje vlastní druhou největší optickou síť v ČR, která je součástí klíčové infrastruktury státu. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je silniční telematika nebo oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.
bezpečnost.

V pokračování výše zveřejněného článku vysvětlíme podrobněji pojmy

- dispečerské terminály
dotykovou obrazovkou v rámci staveb GSM-R ve spolupráci s výrobci)

přenosové technologie
- technologie vysokorychlostní přenosové sítě s optickými vlákny (SDH) pro propojení jednotlivých BTS s ústřednou GSM-R (respektive BSC).

-dispečerské terminály

-základnové stanice BTS

- a další

Kontakt pro média:
Lucie Křepelová
vedoucí oddělení Komunikace
mobil: 724 644 803
lucie.tomastikova@cdt

 

 
Dbají české firmy na vhodné pracovní prostředí? Investice do zdraví zaměstnanců jsou nedostatečné, shodují se odborníci Tisk Email

osvetleni verejne prostory 3Únava, bolest hlavy, nižší výkonnost, špatná nálada nebo různá onemocnění pohybového aparátu. Nevhodné pracovní prostředí se výrazně odráží na zdraví a motivaci pracujících v kancelářích. Jak potvrzují statistiky České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ), jen v loňském roce stály nemoci pohybové soustavy za více než třemi sty tisíci případy dočasné pracovní neschopnosti.

Začíná to příliš nízkou židlí, pokračuje nevhodným stolem a končí třeba nedostatkem čerstvého kyslíku. Příjemné pracovní prostředí se skládá z mnoha aspektů. Je třeba vhodně nastavit vlastní pracoviště na míru konkrétního pracovníka, řešit akustiku, přísun okysličeného vzduchu a akustické, případně i bionické podlahy. To vše dává dohromady vyvážený ergonomický celek,“ vyjmenovává architektka Šárka Daňková z ERGO Working Space, která firmám radí s koncepcí a realizací příjemného pracovního prostředí.

Jednou z nejtypičtějších zátěží, které čelí lidský organismus v kanceláři, je pohled do obrazovky počítače v kombinaci s nevhodným osvětlením prostoru. To potvrzuje i největší český výrobce LED svítidel, společnost Modus, která zajišťuje výpočty osvětlení v kancelářských komplexech po celém světě. „Pro ideální pracovní prostředí je zásadní zvolit správnou úroveň osvětlenosti. Příliš světla může způsobovat u zaměstnanců napětí a bolest hlavy. Naopak přítmí zase škodí očím a způsobuje permanentní únavu,“ upozorňuje obchodní manažer Jan Kavka ze společnosti Modus. Přitom technologie pokročily již tak daleko, že moderní kanceláře mohou například využívat senzory, které zaměstnancům automaticky během dne nejen upravují proudění čerstvého vzduchu, ale i třeba i barvu světla. „Ráno mohou svítidla zářit teplejším tónem, odpoledne by barva měla být neutrální bílá a k večeru se zase vracet to teplého tónu,“ doplňuje Jan Kavka.

Některé české firmy na investice do pracovního prostředí „zapomněly“

2 osvetleni verejne prostory 2Podle Šárky Daňkové jsou ale v Česku zatím investice do zdraví zaměstnanců obecně na nízké úrovni, nebo jsou to jen dílčí kroky bez vytvoření koncepce. „Přitom se to z dlouhodobějšího hlediska jednoznačně vyplatí. Odrazí se to v nižší nemocnosti zaměstnanců, jejich spokojenosti a tím i minimální fluktuaci. Výsledkem je prokazatelně vyšší produktivita práce a nízké náklady na recruitment,“ upozorňuje Daňková.

Statistiky ČSSZ ukazují, že právě onemocnění pohybového aparátu jsou v posledních letech druhou nejčastější příčinou pracovní neschopnosti po respiračních chorobách. Jen v loňském roce instituce evidovala přes 323 000 ukončených případů dočasné pracovní neschopnosti způsobené nemocemi pohybové soustavy. Přitom ztráty způsobené zaměstnavatelům několikanásobně překračují investici do zdravého pracoviště.

Podle manažera náboru personální agentury ManpowerGroup Jiřího Halbrštáta se situace začíná měnit až v posledních letech i pod tlakem nízké nezaměstnanosti. „Především v IT a byznysových službách proběhla řada stěhování velkých firem. Tyto firmy se potom u uchazečů

předhánějí tím, kdo má modernější a vhodnější pracovní prostředí. Na tom si v podstatě zakládají svůj HR marketing,“ všímá si Halbrštát.

Zvyšujícího se zájmu o vhodné pracovní podmínky si všímají i čeští světlaři. „V posledních asi třech letech se na nás častěji obracejí projektanti, abychom jim doporučili vhodná světelná řešení pro jejich kanceláře nebo výrobní haly,“ říká obchodní manažer Modusu Jan Kavka.

 
Nezavislost systému byla vyvinuta s novými funkcemi Tisk Email

system independenceOtevřenost systému je důležitá pro systémové integrátory a výrobce strojů, kteří by měli být vždy schopni zvolit optimální komponenty pro integraci při tvorbě vlastních řešení: různé motorové technologie, průmyslové komunikace a automatizační systémy. Architektura pohonů Danfoss zůstává otevřená, takže můžete používat ovládací prvky, motory a senzory od všech dodavatelů. Podpora platformy Beckhoff prostřednictvím integrace TwinCAT je nejnovějším doplňkem našich komplexních a otevřených nabídek v oblasti kompatibility systému.
PavSystémoví integrátoři potřebují svobodu vytvářet optimální řešení pro každou aplikaci pomocí vlastního výběru komponent. Společnost Danfoss Drives je hrdá na to, že nabízí nejvyšší úroveň volnosti výběru a snadnou integraci všech výrobců frekvenčních měničů. Podpora platformy Beckhoff prostřednictvím integrace TwinCAT je nejnovějším doplňkem našich komplexních a otevřených nabídek v oblasti kompatibility systému.
Dnes, díky vzájemné plug and play integraci mezi the Beckhoff TwinCAT softwary a Danfoss frekvenčními měniči. Můžete kompletně nastavit vaše Danfoss VLT® frekvenční měniče skrze Beckhoff’s TwinCAT platformu
•    Uvedení do provozu
•    Parametr v nastavení
•    Programování PLC

 
Logo a podtitul Red Lion ztělesňují stabilitu a sílu na trhu Tisk Email

red lionSpolečnost Red Lion Controls, celosvětově uznávaný odborník na komunikaci, dohled a řízení v průmyslové automatizaci, dnes oznámila změnu firemního stylu, která odráží její sílu a pozici na trhu.

Nový firemní styl reflektuje kontinuální přerod Red Lion na firmu, která dodává řešení na míru, jež pomáhají zákazníkům dosahovat provozní excelentnosti.

"Jsem nadšen, že mohu oznámit novou éru společnosti Red Lion, která začíná novou podobou značky a poskytuje našim zákazníkům více inovací a hodnot než kdy dříve," řekl Jack Lee, prezident Red Lion. "Náš firemní styl se mění, ale silné hodnoty, které nás přivedly tam, kde jsme, zůstávají. Jsem hrdý na odkaz Red Lion a nedočkavě se těším na redefinování našeho závazku excelentnosti."

Logo a podtitul

Logo a podtitul Red Lion ztělesňují stabilitu a sílu na trhu, stejně jako dokonalé služby zákazníkům. Logo, navržené tak, aby vizuálně vyjadřovalo stejné zkušenosti, se pro snadnou rozeznatelnost soustředí na iniciály RL.

Základní barva loga, titanově šedá, vyjadřuje sílu, zatímco červený trojúhelník symbolizuje geometrickou stabilitu a současně zachovává dosavadní barvu loga Red Lion.

Značka Red Lion představuje excelentnost v každém ohledu – co se týče výroby, řešení i služeb. Podtitul "Excellence. Redefined." znovu potvrzuje vysoký standard výkonu a integrity, který definuje firmu Red Lion, a kontinuální poslání poskytovat zákazníkům větší podnikatelskou hodnotu.

 

 


Přehled nových článků

ČD Telematika

banner_eltech

zbrojovka

balluff_logo_cmyk_pos



detektor_centrala_banner_300x90

Buďte stále v obraze:

Chci odebírat novinky