Domů GE Aviation představuje své novinky na leteckém veletrhu v americkém Savannah

GE Aviation představuje své novinky na leteckém veletrhu v americkém Savannah

Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 3
NejhoršíNejlepší 
Úterý, 08. prosinec 2015

GE-Powered_Thrush_510G_aircraftV americkém Savannah včera odstartoval další ročník největšího světového veletrhu pro zemědělské letectví, NAAA 2015 (National Agricultural Aviation Association). Na pravidelném setkání předních hráčů tohoto odvětví již tradičně představuje své novinky i GE Aviation.

Letoun Thrush 510G poháněný motorem GE H85 s revoluční elektronickou řídící jednotkou      

Společnosti Thrush Aircraft, Inc. a GE Aviation představily své plány na vývoj nové verze letounu Thrush 510G, který bude poháněn motorem H85. Vylepšený motor H85 bude disponovat vyšším výkonem a zcela novým systémem elektronického řízení motoru (EEC), který byl navržen tak, aby snížil pracovní zátěž pilota - motor i nastavení vrtule se bude ovládat jedinou pákou. Motor H85 se systémem EEC bude nabízen jako volitelný upgrade letounu 510G standardně poháněného motorem H80. První letouny by se měly v provozu objevit v roce 2017.

Společnost Thrush si v roce 2009 vybrala motor H80 pro pohon vylepšené verze leteckého aplikátoru Thrush (zemědělský letoun) o váze zhruba 5 tun a kapacitě téměř 2 000 litrů. Šlo o vůbec první použití motorů řady H od GE. Ta nyní zahrnuje motory H75, H80 a H85. Nový systém EEC u modelu 510G bude automaticky zabraňovat přehřátí a přetočení volné turbíny, což povede k jeho delší životnosti a snazší údržbě. Testování systému EEC začne v prvním čtvrtletí roku 2016 na letounu Nextant G90XT, certifikace se očekává v následujícím čtvrtletí.

„Vybrali jsme si pro vývoj tohoto nového systému GE, neboť se těší vynikající pověsti jakožto dodavatel revolučních a spolehlivých řešení realizovaných prostřednictvím inovativních technologií, jako je právě elektronické řízení motoru,“ říká prezident Thrush Aircraft Payne Hughes a dodává: „Přidaný výkon a zvýšená tepelná kapacita motoru H85 umožní provozovatelům letounu nosit vyšší zátěže i za horkého počasí. Elektronické ovládání zajišťuje kompletní kontrolu motoru a rovněž výrazně snižuje zátěž na pilota, což má pro naše zákazníky klíčový význam.“

„To, že si nás vybrala společnost Thrush, je velkým milníkem pro nový systém elektronického ovládání motoru, který vstoupí do procesu certifikace počátkem příštího roku,“ říká prezident a výkonný ředitel divize Business & Aviation Turboprops Norman Baker. „Těšíme se na spolupráci se společností Thrush a jejími klienty, jimž chceme dodávat výkonnější, úspornější a odolnější turbovrtulové motory, které budou reagovat na jejich měnící se potřeby.“

Řada H turbovrtulových motorů GE byla navržena za použití aerodynamických technik 3D a vyspělých materiálů vyvinutých společností GE. Výsledkem je výkonný, úsporný a odolný letecký motor, u něhož není nutné provádět opakované inspekce palivových trysek a horkých částí.

Model Thrush 510G disponuje kapacitou zásobníku 2 000 litrů, váží zhruba 5 tun a je osazen motorem řady H od GE, což z něj dělá ideální letoun pro použití v zemědělství. Nosník křídel má životnost plných 60 000 hodin. Letoun je dále vybaven ocelovým trupem, ochranou výztuhou kokpitu, odnímatelnými kryty trupu a chromovanými hliníkovými pláty pro ochranu před korozí; všechny tyto prvky byly navrženy pro vyšší bezpečnost pilota, snížení nákladů na údržbu a zvýšení produktivity letounu.

 

EECGE Aviation zvyšuje interval mezi generálkami u H80 na 4 000 hodin

GE Aviation zvýší interval mezi generálními opravami (TBO) u nově vyráběných i používaných turbovrtulových motorů řady H na 4 000 hodin. GE rovněž zlepší záruční pokrytí jednotky na kontrolu paliva (FCU) u série H na 2 500 hodin.

Dosud byl standardní interval mezi generálními opravami motorů řady H 3 600 hodin a 6 600 cyklů (uplatňovalo se to, co nastalo dříve). Nově budou cykly TBO pro nové i používané motory řady H zcela zrušeny a interval vzroste o 10 % na 4 000 hodin. Vedle toho rozšíří GE Aviation cyklický limit součástí s omezenou životností na minimálně dva intervaly TBO, až do maximální hodnoty odpovídající 14 500 cyklů.

Od představení řady H v roce 2012 byla záruka FCU omezena na 1 000 hodin nebo 1 000 cyklů (co nastalo dříve). Vylepšená nabídka ruší cyklický limit FCU a záruční dobu rozšiřuje na 2 500 hodin, což vede k významnému snížení celkových nákladů na vlastnictví.

 

 

 

 

Přehled nových článků

insio


insio


insio

Buďte stále v obraze:

Chci odebírat novinky