Jak nakupujeme autožárovky?

Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Sobota, 03. březen 2018

night_breaker_laserJak nakupujeme autožárovky?

Nejčastěji si vybíráme přímo v prodejnách náhradních dílů a při nákupu se řídíme hlavně radou prodejců a dlouhou životností. Vyplývá to z únorového výzkumu na vzorku 840 respondentů ve věkové kategorii 25-60 let, vlastnících řidičský průkaz. Výzkum byl realizován on-line aplikací Instant Research agentury Ipsos.

Jak jsou na tom spotřebitelé se znalostí konkrétních typů autožárovek a se spontánní znalostí značek? I tím se průzkum zabýval a dal jednoznačnou odpověď. Nejvíce dotázaných si dokázalo spontánně vybavit výrobce Osram (27 %). Jedna pětina si pak nebyla schopna vzpomenout na žádnou konkrétní značku a 15 % oslovených uvedlo značku Philips. V jednotkách procent se potom pohybuje znalost takových výrobců, jako je Bosch, Hella, Tesla nebo Tungsram. Pokud jde o konkrétní typy, vedly si mezi respondenty nejlépe autožárovky s dlouhou životností (Osram Ultra Life 13 %, Osram Silverstar 12 % a Philips Longlife 11 %). V kategorii vysoce výkonných si pak nejvíce respondentů vzpomnělo na Osram Night Breaker, který uvedlo 9 % dotázaných.

Obecně platí, že stále více věcí kupujeme na internetu, než abychom šli do kamenných obchodů. Zdá se ale, že v případě nákupu autožárovek je trend trochu opožděný. Plných 41 % respondentů totiž stále nakupuje autožárovky v prodejnách náhradních dílů, 17 % na čerpacích stanicích a stejná množina dotázaných si pak raději zajede do servisu. Internetové obchody se zatím těší překvapivě menší oblibě – zde totiž žárovky nakupuje pouhých 8 % dotázaných.

Pokud se zaměříme na důvody, které spotřebitele vedou k nákupu konkrétní autožárovky, pak zde jasně vede doporučení prodejce. To je směrodatné pro 21 % dotázaných. Podle vlastností autožárovky se potom řídí 19 % nakupujících, 16 % bere jako nejdůležitější faktor cenu a 14 % kvalitu. Osm procent účastníků průzkumu přiznává, že autožárovky nakupují podle toho, co jim zkrátka přijde pod ruku. Pro 6 % respondentů jsou potom důležitým kritériem nejrůznější slevy a akční nabídky.