Dunkermotoren jde cestou axiálního toku

Tisk
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Úterý, 30. září 2014

Dunkermotoren vyvinul nový BLDC motor z permanentních magnetů vzácných zemin s vynikajícím výkonem z hlediska poměru síly oproti velikosti. Poměr ceny a výstupního výkonu je atraktivní. To je možné díky unikátnímu skládanému vinutí s axiálním tokem.

Nová produktová řada BGA 22x22 je vyráběna bez jádra. Design motoru bez jádra znamená, že nenastávají žádné nerovnoměrnosti v momentu a tedy žádné vibrace.

Skládání magnetových disků a disků s vinutím je unikátní design motoru. Tento koncept dosahuje poměru výkonu a velikosti takového, že předčí existující motory s jádrem. Efektivita motoru je velice vysoká a umožní tak dlouhý operační čas v systémech napájených bateriemi. Vinutí pro vysoké otáčky (až 16 000 ot/min) i pro nízké otáčky jsou dostupné.

1

Obr. 1: Řez motorem BGA 22

Lineární polohovací pohon - LPA08

Se sérií lineárních polohovacích systémů LPA08 Dunkermotoren nabízí modulární a kompaktní systém pro individuální technologií automatizace se střední zátěží a vysokými požadavky na polohování.

Posuv je generován axiálním kuličkovým ložiskem na obou stranách, které je rychle a dynamicky poháněno BLDC motoren BG45 s integrovaným 4Q-servo řízením, výkonovou elektronikou a sběrnicovým rozhraním. Standartní napájení BLDC motoru je 12 nebo 24 V DC.

Šroub z korozivzdorné oceli je povrchově potažen Kerkote TFE (Teflon). Potažení předchází dodatečnému požadavku na mazání a umožňuje bezúdržbový provoz po celý životní cyklus výrobku. Předpjatý vodící šroub umožňuje lineární pohyb bez vůle s dobrými tlumícími vlastnostmi a tichý provoz.

Standardizované CANopen, Profibus nebo EtherCAT rozhraní velice zjednoduší uvedení do provozu. Různé profily pohybu s volně definovatelnou uživatelskou akcelerační nebo decelerační rampou mohou být realizovány. Je možné integrovat i koncové spínače a/nebo inicializační signál se softwarovou technologií přímo v pohonné jednotce. Starter-Kit včetně softwaru Drive assistant je dostupný.

Integrovaný rotační enkodér v BLDC motoru s rozlišením 1024 pulsů na otáčku umožnuje precizní polohování na bez vůle v řádu mikronů. Je možné dosáhnout maximální zátěže až 20Kg a přizpůsobení rychlosti až na 0,6m za sekundu.

Montážní pozice lineární jednotky je volitelná. Systém je také možno provozovat vertikálně a to díky samosvornosti vřetena. Unikátní a kompaktní hliníkový profil vodící kolejnice dosahuje pozoruhodné pevnosti a vysoké stability po celé délce pohonné jednotky.

Lineární polohovací systém je dostupný v délkách až 1m se standartním odstupňováním 200mm. Delší systémy jsou dostupné na poptávku. Dodatečná vodící kolejnice může fungovat jako aktivní nebo pasivní nastavení posuvníku na vřeteni. Motorizovaný lineární systém se dá zkombinovat do více osého systému.

2

Obr. 2: Pohled na sestavu pohonu

 

3

Obr. 3: Detail na spojení rotačního motoru a lineárního polohovacího systému